دلیل عقل بر صدق امامت حضرت مهدى (علیه السلام)

 

یکى از دلایل ، دلیل عقل است و عقل با استدلال صحیح حکم مى کند که در هر زمانى حتما نیاز به وجود امام معصوم (از گناه و خطا) است که کامل باشد و در علوم و احکام ، نیاز به کسى نداشته باشد؛ زیرا محال است براى مکلّفین ، زمانى وجود داشته باشد که آنان داراى حجّتى نباشند تا در پرتو او به صلاح نزدیک شوند و از تباهى دور گردند و همه مستضعفان آنان که دستشان به جایى نمى رسد و مظلوم واقع شده اند نیاز به کسى دارند که ستمگران و جنایتکاران را تاءدیب کند، سرکشان را از نافرمانى به راه راست سوق دهد و آنان را از طغیان باز دارد، آموزگار نادان و هشیار کننده غافلان و ترساننده گمراهان و برپا دارنده حدود الهى و رساننده احکام باشد، صاحبان اختلاف و ستیزه جویان را از دیگران جدا سازد، نصب کننده فرمانروایان ، نگهبان مرزها از گزند دشمن ، حافظ اموال ، پاسدار اساس اسلام باشد، مردم را در جمعه ها و عیدها به گرد هم آورد.

و دلایل استوار، ثابت مى کند که چنین فردى با این ویژگیها، باید از هرگونه لغزش ، معصوم باشد؛ زیرا او به اتّفاق (آراء) از امام ، بى نیاز است و چنین شخصى بدون شک ، باید، داراى مقام عصمت باشد و قطعا چنین فرد ممتازى باید با تصریح (پیامبر و امامان ) ثابت گردد و داراى معجزات و نشانه هاى صدق باشد، تا او را از دیگران جدا نموده و مشخّص گرداند.

و این اوصاف و ویژگیها در هیچ کس وجود نداشت ، جز در آن کسى که اصحاب امام حسن عسکرى (علیه السلام ) امامت او را بعد از امام حسن عسکرى (علیه السلام ) ثابت کردند و او پسر آن حضرت است که حضرت مهدى (علیه السلام ) مى باشد چنانکه گفتیم و این دلیل عقلى یک اصل پابرجایى است ، که با وجود آن نیازى به روایات و نصوص و تعداد اخبار نیست ؛ زیرا خود این دلیل عقلى ، امامت آن حضرت را ثابت مى کند.


نماز


(ما أَرْغَمَ أَنْفَ الشَّیْطانِ أَفْضَلُ مِنَ الصَّلاةِ، فَصَلِّها وَأَرْغِمْ أَنْفَ الشَّیْطانِ)(1)
هیچ چیز به مانند نماز، بینى شیطان را به خاک نمى ساید، پس نماز بگذار و بینى ابلیس را به خاک بمال.
شرح
این کلام از پاسخ هایى است که از ناحیه ى مقدّس امام زمان (علیه السلام)، در جواب مسائل ابى الحسین جعفر بن محمّد اسدى، صادر شده است. از این حدیث استفاده مى شود که به خاک مالیدن بینى شیطان (غلبه بر شیطان) اسباب متعدّدى دارد که بهترین آنها نماز است؛ زیرا نماز، مشتمل بر انقطاع از خلق و توجه تامّ به خداوند متعال و ذکر و یاد اوست. خداوند متعال مى فرماید:
(أَقِمِ الصَّلاةَ لِذِکْری)(2)؛ نماز را براى یاد من برپا دار.

نمازى که چنین باشد، انسان را از فحشا و منکرات باز مى دارد، و در نتیجه، انسان بر
هواى نفس و شیطان غالب مى گردد.
----------------------------
1-کمال الدین، ج2، ص520، ح49؛ فقیه،
ج1، ص498، ح1427؛ تهذیب الأحکام، ج2، ص175، ح155؛ الإستبصار، ج1، ص291، ح10؛ الغیبة، طوسى، ص296، ح250؛ احتجاج، ج2، ص298؛ بحارالأنوار، ج53، ص182، ح11؛ وسائل الشیعة، ج4، ص236، ح5023.
2-سوره ى طه، آیه ى 14.

================================================

این روزها کشور مصیبت‌زده سومالی شاهد یکی از دردناکترین بحران‌های انسانی است که بر اثر خشکسالی و بروز قحطی و در سکوت و بی‌توجهی نهادهای بین‌المللی، جان میلیون‌ها مسلمان سومالیایی در معرض تهدید قرار

گرفته است .

  

(برآوردن حاجات مردم)

(مَنْ کانَ فی حاجَةِ اللّهِ عَزَّوَجَلَّ کانَ اللّهُ فی حاجَتِهِ)(1)
هر کسى که به دنبال حاجت خداوند عزّوجلّ باشد، خداوند نیز دنبال کننده و برآورنده ى حاجت او خواهد بود.
شرح
این حدیث را شیخ صدوق (رحمه الله) از پدرش، از سعد بن عبدالله، از ابى القاسم بن ابى حلیس (حابس)، از امام زمان (علیه السلام) نقل مى کند.

حضرت در پیامى به حلیسى به خلوص او، و به صورت کلّى، به این نکته ى اخلاقى اشاره مى فرماید که:

هر کس درصدد برآوردن حاجت خداوند باشد، خداوند نیز دنبال کننده ى حاجات او خواهد بوده و خواسته هایش را برآورده خواهد ساخت.
هر چند مراد از حاجت خداوند در بخشى دیگر از این روایت، زیارت امام حسین (علیه السلام) با نیت خالص، مشخص شده است؛

ولى حضرت، یک اصل کلّى را بیان کرده و زیارت امام حسین (علیه السلام)را مصداقى از آن قرار داده اند؛ یعنى اگر انسان کارى را انجام دهد که اجرایش مطلوب و خواسته ى خداوند باشد، و از این رو بتوان آن را «حاجت و خواسته ى خداوند» خواند، مى تواند خداوند نیز کارهاى او را اصلاح مى کند.

شایسته ى یادآورى است که خداوند، محتاج به هیچ کس نیست، بلکه این مردم اند که سرتاپا محتاج به قاضى الحاجات اند. خداوند متعال مى فرماید:

(یا أَیُّهَا النّاسُ أَنْتُمُ الْفُقَراءُ إِلَى اللّهِ وَاللّهُ هُوَ الْغَنِیُّ الْحَمیدُ)(2)؛ اى مردم! شما محتاجان به سوى خداوندید و خداوند، همان غنّى ستایش شده است.
تعبیر حاجت خداوند در این حدیث به این جهت است که حاجت خداوند در حاجت خلق است؛ و به تعبیر دیگر، کسى که حاجات مردم را برآورد، گویا حاجت خداوند را برآورده است.
احتمال دیگر در مورد این حدیث این است که مقصود از «حاجت خدا»، دستورهاى خداوند، اعمّ از اوامر و نواهى باشد که خواست خداوند است، و اگر کسى در برابر آن مطیع باشد، خداوند نیز حاجت او را بر مى آورد

===============================================
1-کمال الدین، ج2، ص493، ح18؛ الخرائج و الجرائح، ج1، ص443، ح24؛ بحارالأنوار، ج51، ص331، ح56.
2-سوره ى فاطر، آیه ى 15.



===================================================== 


 









حکومت اسلامی  عراق و شام    (به عربی: الدولة الاسلامیة فی العراق والشام)   یا داعش یکی از گروه‌های شورشی فعال در عراق و سوریه است.

این گروه در اوایل سال‌های جنگ   آمریکا درعراق با تفکرات بنیادگرایی سلفی و تحقق حکومت اسلامی شام و عراق تاسیس شد ودر 15 اکتبر 2006 این گروه به یک سازمان فراگیر برای گروه‌های شورشی عراق تحت عنوان حکومت اسلامی عراق تبدیل شد.

همان طور که از نام این سازمان مشخص است، گزیدن نام "دولت اسلامی" نشان از آرمانشهر این سازمان برای عراق و سوریه با بنیاد نهادن حکومتی بر مبنای اسلام البته با گرایش سلفی  ، دارد.

 نماد این سازمان شعار) لا اله الا الله، محمد رسول الله منقش بر پرچمی سیاه رنگ( است.

به کار بردن نام شام (به جای سوریه) که منطقه ای به گستردگی سوریه، اردن، لبنان، اسرائیل و فلسطین و بخش هایی از غرب عراق و صحرای سینا را شامل می شد، ریشه های فکری این سازمان را نشان می دهد. با گزیدن این نام، بازگشت به دوران اقتدار خلافت اموی، آرمان این سازمان است.

این گروه در سال 2004 متعهد به وفاداری و حمایت از القاعده شد و به عنوان القاعده عراق مشهور شد.

ولی به علت جنایت های بسیار خشونت امیز و تکفیر گروه های دیگر سلفی و کشتار عناصر القاعده در سوریه باعث انشعاب از القاعده شد.

ایمن الظواهری سرکرده القاعده با رد هر گونه ارتباط میان القاعده و داعش، مدعی شد که میان این دو گروه از لحاظ روش و عملکرد تفاوت وجود دارد.

 وی افزود: القاعده بر مبارزه با آمریکایی ها و پیشگیری از جنگهای دیگر تاکید دارد و از عملیاتهایی که در آنها خونهای زیادی بر زمین می ریزد، می گریزد! ما از عملیات در مساجد ، بازارها و مناطق مسکونی اجتناب می کنیم و همچنین با درگیری با دیگر گروههای مسلح مخالف هستیم!

--------------------------------------------------------------------------------

                     

به کار بردن نام شام (به جای سوریه) که منطقه ای به گستردگی سوریه، اردن، لبنان، اسرائیل و فلسطین و بخش هایی از غرب عراق و صحرای سینا را شامل می شد، ریشه های فکری این سازمان را نشان می دهد. با گزیدن این نام، بازگشت به دوران اقتدار خلافت اموی، آرمان این سازمان است


-------------------------------------------------------------------------------

تیرباران دسته جمعی700نفراز شیعیان توسط داعش 

داعش در نیمه دوم سال 2013 نزدیک به 1400 خانه را در عراق منفجر و ویران کرد. طی این حملات 1996 نفر کشته و 3021 نفر زخمی شدند.

در دی 1392/ژانویه 2014 پس از به آتش کشیدن چادر معترضین در استان‌های سنی‌نشین عراق توسط نیروهای امنیتی، و عقب نشینی ارتش از دو شهر رمادی و فلوجه، نیروهای حکومت اسلامی عراق و شام از این فرصت استفاده کرده و نیمی از شهر فلوجه و قسمتی از شهر رمادی را به تصرف خود درآورده و در این دو شهر به ایجاد ایستگاه‌های ایست و بازرسی مبادرت کردند.

 عشایر عراق در نبود ارتش به مقابله با این گروه می‌پردازند. در نهایت داعش توانست کنترل کامل فلوجه را در دست بگیرد. ولی طی نبرد سرکرده داعش در رمادی کشته و کنترل این دو شهر از دست آنان خارج شد.

 هرچند  داعش  برای فلوجه یک والی تعیین کرده است.

 پس از عقب‌نشینی داعش از این دو شهر در عملیات انتقام محمد در صحرای الانبار ، نبرد میان عشایر منطقه ، پلیس محلی ، ارتش عراق، نیروهای داوطلب از دیگر مناطق عراق از یک طرف و نیروهای داعش از طرف دیگر در استان الانبار عراق در جریان است.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از شبکه المیادین، نوری المالکی نخست وزیر عراق در مصاحبه‌ای که روز شنبه منتشر شد، ‌اعلام کرد که عربستان سعودی و قطر با حمایت از گروه‌های شورشی فعال در عراق، اوضاع این کشور را بی‌ثبات کرده‌اند

داعش وی عربستان سعودی و قطر را مسئول بحران امنیتی جاری در کشورش خواند و درباره افرادی که وی را به حاشیه راندن اهل‌سنت در عراق متهم می‌کنند، گفت: این افراد، گروهی فرقه‌‌ای هستند که با تحریک عربستان و قطر اهداف و سیاست‌های کشورهای خارجی را دنبال می‌کنند.

نخست وزیر عراق اعلام کرده بود که برخی از کشورها که نمی‌خواهند داعش در داخل این خاکشان حضور داشته باشد، مایل به حضور این گروهک تروریستی در عراق هستند.

 این کشورها اخیراً احکامی علیه کسانی که به داعش و گروه‌های مسلح دیگر وابسته باشند صادر کرده‌اند اما در عراق به‌دلایل طایفه‌ای و فرقه‌‌گرایانه از داعش حمایت می‌کنند.

شبکه المیادین به نقل از ثˆنوری المالکیثˆ نخست وزیر عراق اعلام کرد، یکسره شدن نبرد با گروه های تروریستی در شهر فلوجه قریب الوقوع است.

نوری المالکی طی سخنانی از اهالی شهر فلوجه خواست برای آزادسازی این شهر از دست تروریست ها کمک کنند.

وی از سازمان ملل متحد هم خواست وضعیت خطرناک در شهر فلوجه را درک کند.

حدود 4 ماه پیش تروریست های گروه موسوم به ثˆداعشثˆ کنترل شهر فلوجه در استان الرمادی واقع در غرب عراق را در دست گرفتند.

این گروه تروریستی شهر الرمادی مرکز استان الانبار را هم اشغال کرده بود، اما نیروهای دولتی به تروریست ها اجازه ندادند مدت زیادی در این شهر بمانند.

از آنجا که محل های استقرار تروریست های داعش در بین خانه های مسکونی مردم غیر نظامی شهر فلوجه واقع شده، حمله نیروهای دولتی به این شهر می تواند به کشتار غیر نظامیان منجر شود و به همین علت طی این مدت دولت عراق بارها از مردم و به خصوص عشایر استان الانبار خواسته تروریست ها را از فلوجه بیرون کنند تا نیازی به دخالت نیروهای دولتی نباشد، اما طی 4 ماه گذشته این درخواست دولت عراق با پاسخ عملی عشایر مواجه نشده است.

این گروه در سال 2004 متعهد به وفاداری و حمایت از القاعده شد و به عنوان القاعده عراق مشهور شد. ولی به علت جنایت های بسیار خشونت امیز و تکفیر گروه های دیگر سلفی و کشتار عناصر القاعده در سوریه باعث انشعاب از القاعده شد

در پی ضربات سنگین نیروهای عراقی به گروه داعش در مناطق مختلف استان الانبار، افراد این گروه با تصرف یکی از سدهای مهم عراق، جریان آب برخی مناطق این کشور را قطع کردند. این امر نگرانی مردم و مسئولان و علمای عراقی را نسبت به احتمال بروز فاجعه انسانی در مناطق بدون آب بر انگیخت.

المالکی در واکنش به جدیدترین جنایت داعش افزود: مشکل آب باید حل شود و دولت اقدامات خود را برای یکسره کردن این موضوع آغاز کرده است.

وی تاکید کرد: به هیچ وجه اجازه نمی دهیم به دلیل اقدامات خصمانه گروهی قاتل، مردم از تشنگی بمیرند. ما مسئول دفاع از عراق، ملت و روند سیاسی و دمکراسی در کشور هستیم که گروه های تروریستی خواستار نابود کردن آن هستند.

در نهایت به نظر می رسد به علت پیروزی قطعی بشار اسد در سوریه و درک جامعه بین الملل از خطرات رشد گروه های تروریستی مانند داعش در منطقه و اشتراک منافع بین ایران و امریکا در نابودی گروه های افراطی مانند داعش در منطقه به زودی ارتش عراق می تواند تمامی عناصر افراطی داعش را از خاک خود بیرون کرده و به صلح پایدارتری در منطقه خاورمیانه کمک کند.

========================================

دو  فتنه ی  یهود  آیات 4  تا  8  سوره ی  بنی  اسرائیل

 بیان این مطلب در قرآن  که  بنی اسرائیل دو مرتبه در زمین فساد می کنند و در مرتبه ی دوم، خداوند برای همیشه آنان را نابود می نماید.

 خداوند متعال در قرآن  کریم بارها به توطئه های بنی اسراییل اشاره کرده و خباثت آنان را بیان نموده است؛ همچنین در آیات متعددی خداوند متعال به  تقبیح اعمال آنان پرداخته است تا مسلمانان از  اشتباهات و تخلفات آنان  درس بگیرند و از معصیت و نافرمانی  خودداری  نمایند.

با دقت در آیات 1 تا 8 سوره ی اسراء درمی یابیم که مسلمانانی که در دوره ای  تحت سلطه ی بنی اسراییل قرار گرفته اند، در نهایت با قیام مهدی موعود (عج) و یارانش، بنی اسراییل را برای همیشه سرکوب می کنند؛ این وعده ی بزرگ الهی، تهدیدی ترسناک برای قوم ظالم بنی اسراییل، و وعده ای شیرین برای مسلمانان مستضعف می باشد. بر گرفته از آخرین منجی:http://akharinmongy.blogfa.com/post-46.aspx


وامروز

به نظر این بنده حقیر تمام فتنه ها در دنیا بلا شک توسط همان بنی اسرائیل (فراماسون یا شیطان پرست)امروزی

نشئات گرفته و در جریان است.

جنایات داعش در عراق و اسرائیل در غزه

 بیانگر این موضوع به صراحت می باشد.

 بدین ترتیب با توجه به مطالب فوق، به نظر می رسد که ما در دوره ی حساسی از تاریخ واقع شده ایم که بیش از پیش نوید نزدیکی ما را به ظهور آقا امام الزمان (عج)  می دهد؛  چرا  که  بنابر  پیشگویی  قرآن،  بعد  از  تسلط بنی اسراییل بر مسلمانان، این مسلمانان هستند که به کمک پیشوای مقدس خود حضرت مهدی (عج) برای آخرین بار به تنبیه بنی اسراییل می پردازند و برای  همیشه  آنان  را  منزوی  می گردانند. 

 عصر  ما  نیز  که  عصر  تسلط بنی اسراییل بر مسلمانان و حتی جهان است، بی تابانه منتظر منجی جهان است تا شر فتنه های قوم فاسد بنی اسراییل را از جهان کم کند.


و اما غزه